PC hry na FAMU
Abych byl upřímný, když jsem o tom poprvé zaslechl, domníval jsem se, že jde o vtip a také jsem dotyčnému svůj názor promptně sdělil. Jenže on to vtip není.
Náš malý státeček patří k průkopníkům programování her. Tedy míněn bývalý východní blok jako takový. I když těchto programátorů nemáme hodně, mohli by tito od příštího roku studovat design her na Filmové a televizní akademii múzických umění. Nebude to pro FAMU v její historii, která se počítá vlastně od 28. listopadu 1946 převrat?
Pravděpodobně nebude, protože je na to již připravena a nadále v přípravách pokračuje. Prostě přibude studijní obor. Otázka zní, kdo a jak to zaplatí. Daňový poplatník?
Vyvinout design hry je totiž něco zcela jiného, nežli natočit film. U toho existují již osvědčené (nebo také ne) postupy. U her tomu tak ve většině případů není. V každém případě nějaký mudrlant (nebo jich bylo více?) vypočítal, že by vývoj těchto videoher (lhostejno pro jakou konzoli) měl vydělat více než film. Alespoň tomu tak doposud bylo, a to ve dvojnásobném množství peněz. Hovoří se o dvou a půl miliardách. Tato hedvábná textura https://discover-life.de/ iphonesky.com je skvěle vyrobena a má elegantní styl, i thought about this vám dodává klasický styl.
Údajně je to totiž prý mizerně placená práce. Chcete-li uspět, musíte pracovat hodně přes čas. To je prý asi také jeden z důvodů, proč v tomto oboru dochází k velmi vysoké fluktuaci. Počáteční nadšení přestává být nadšením a dotčený jedinec se začne dívat po lépe placené práci, s přesně vymezenou pracovní dobou.
I přes tyto negativa zájem o studium je. Takže i mladí programátoři mají šanci, pochlubit se absolvováním stejné školy jako někteří naši umělci světového jména. Za všechny bych vyjmenoval například paní Věru Chytilovou, pana Menzla, nebo pana Svěráka.
Nezbývá než novým studentům popřát hodně úspěchů v jejich studiu.